PO NAUKĘ I PRZYGODĘ
Na samym początku odbyły się warsztaty integracyjne, a także
zajęcia z komunikacji i budowania współpracy, trening zadaniowy oraz warsztaty
twórczego myślenia.
Potem rozpoczęły się zasadnicze działania. Najpierw
uczniowie wzięli udział w krótkich warsztatach dziennikarskich, filmowych i
fotograficznych. W trakcie 12 godzin zajęć na każdą ze specjalizacji młodzi uczestnicy
projektu mieli okazję wstępnie poznać każdy fach, aby później wybrać warsztat odpowiedni
dla siebie na pozostałą część projektu.
Po rozpoznaniu istoty poszczególnych 3 specjalizacji przyszedł
czas na rozszerzone, 24-godzinne warsztaty, a w ich ramach pogłębienie wiedzy i
umiejętności z wybranego tematu. Młodzież została oczywiście wyposażona w
narzędzia pracy, jak aparaty fotograficzne, dyktafony i kamerę.
Odbyły się m.in. autokarowe wizyty studyjne w Elblągu (telewizja)
i w Iławie (radio i gazeta), w trakcie których uczestnicy projektu mogli
osobiście zobaczyć redakcje i rozmawiać z pracownikami mediów.
Po powrocie młodzież dalej rozwijała swoje umiejętności i ciekawie
spędzała czas, realizując m.in. własne reportaże na tematy z życia lokalnej
społeczności.
Ostatnim akordem tego krótkiego przedsięwzięcia było
spotkanie podsumowujące projekt, zorganizowane na terenie Szkoły Podstawowej w
Rudzienicach. Była to oczywiście okazja do zaprezentowania efektów pracy
uczniów w trakcie warsztatów, zaś swoje ciekawe spostrzeżenia przedstawili trenerzy
prowadzący poszczególne 3 warsztaty.
Podczas posiedzenia szkolnej Rady Pedagogicznej z udziałem
rodziców dzieci uczestniczących w projekcie przedstawiciele Stowarzyszenia „Przystań”
przedstawili zebranym rezultaty projektu i swoje spostrzeżenia. Odnosząc się do
początkowego problemu, jakim była niska aktywność uczniów tej szkoły i ich
rodziców, rozmawiano na temat dalszej współpracy rodziców ze szkołą w celu podtrzymania
aktywności społeczności lokalnej i dalszego jej inicjowania.
Projekt trwał zaledwie 5 miesięcy i kosztował mniej
niż 50 tysięcy złotych, ale był cenną lekcją i przygodą zarówno dla grupy
uczniów, jak i rodziców.
PODSTAWOWE DANE NA TEMAT PROJEKTU:
OKRES REALIZACJI: od 1 września 2012 do 31 stycznia 2013
CEL PROJEKTU: wzrost umiejętności edukacyjnych u 15 dzieci ze szkoły w Rudzienicach w gminie Iława
ŹRÓDŁO FINANSOWANIA PROJEKTU: Unia Europejska
WARTOŚĆ PROJEKTU: 47.431,35 zł